Dizi Film Eleştirileri, Müzik ve müzisyenler hakkında paylaşımlar, Güncel Olaylar

21 Şubat 2013 Perşembe

Korg Pa1x'den Pa600'e geçmeye adım adım

Korg pa600 türk,  Korg pa600qt, Korg pa600 fiyatı, Korg pa600 Türkiye, Korg pa600 Demo

korg pa1x
Korg Pa800'ü çıktığında ilk alanlardandım. Biraz sorunlar yaşadım o yüzden dayanıklı diye Pa1xe geçtim.
Antalya'da bir müzik marketten takaslı aldığım Pa1x ne yazık ki sonradan arızalar göstermeye başlayınca Korg'dan iyice soğudum.

Antalya'daki müzik marketin sattığı ürünün daha önce içi bir çok kez açılmış ve kime tamir ettirildiyse oldukça acemi olduğundan, saçma sapan lehimler atmış, farklı vidalar kullanmış vs.
Aleti aldıktan 2 ay sonra bu sorunlar çıkınca pek bir hak talep edemedim.
Etsemde adam diyecek ki ''aradan 2 ay geçmiş daha önce neden gelmedin.''
Bende ''p......nk satarken çok temiz ben kefilim dedin aletin içi açılmaktan kaşarlanmış'' diyemeyeceğim.
Desem kavga edecez, daha sonra Allah'ın kırosunu devlet adam yerine koyacak. Başım belaya girecek. Gerek yok.
(Bu arada 1xde EmoBoard'da yok. Öyle boş boş kullanıyorum.
Board 400-500 lira. Keşke takastan önce birisi akıl verseydi de iyice sorup Emoboardlı alsaydım )

Her neyse, aradan uzun bir zaman geçti. Gittiğim sıkıntılı bir düğünde Org yine arıza yaptı.
Düğün yerine yakın olan bir müzisyen arkadaşım Pa60'ını yolladı saolsun. O geceyi kazasız belasız atlattık. Ama ben arızadan 'Kıro'yu değil, KORG'u sorumlu tuttum. Hatayı yanlış yerde aradım.
Halbuki Pa1x kesinlikle kalitesiz bir alet değil. Sadece yanlış yerden almışım hepsi bu.

yamaha a2000
O sıralar Yamaha A2000Tr yeni çıkmıştı. Bütün forumları ve A2000Tr ile ilgili açılan her konuyu teker teker okudum. Facebook'ta A2000Tr kullanmaya başlayan müzisyenlerle iletişime geçtim.
Aleti incelemek için Konya'ya bile gittim.
İnceledim. Kullanımının kolaylığını gözlerimle gördüm. Dizaynı harikaydı. Gelin görünki, A2000Tr nin her şeyi güzel ama bir set sorunu vardı. Uzun süre o seti hazırlayamadılar.
Alsam Pa1xi elden çıkarıp, hemen alacaktım. Ama A2000i herhangi bir satma durumunda çok ucuza satmak zorunda kalacağımı söyleyenler oldu. Emo set hazırlayacak, Chip takılacak derken A2000den iyice soğudum.

Ketron Sx3000 hala aklımın bir köşesinde duruyor.
Çok sağlam ve asla bozulmadığını duydum.
Sesleri ve ritimleri çok güzelmiş. 
Fakat onun şöyle bir durumu var.
Teknik destek alabileceğin fazla kişi yok. Dolayısıyla ritim, ses, set vs. gibi konularda danışacağım kişi sayısı az. Set sıkıntısı sx3000 dede var.
Neyseee

Bütün bunlar yaşanalı 2,5 sene filan oldu.
Pa1x i tamir ede ede, ettire ettire kullanıyorum.
Sahnede çok pratik, ister inanın ister inanmayın temizini bulsam yine alır kullanırım.
Ben çok ekstra işe gittiğim için aleti oradan oraya çok taşıyorum. İster istemez biraz yıpranıyor. 

Dolayısıyla Pa1x'i satmam lazım.
Satmak deyince ve aklıma gelmişken yazayım.

Korg pa1x 2010-2011 yıllarına kadar Pa800 ile fiyat konusunda birebir yarıştı.
Hatta 2011de Korg Pa800 2300 liradan satılırken,
Pa1x 3700 filandı.
Pa3x çıktıktan sonra, herkes elindeki Pa800, Pa2x, Pa80 leri satmaya başladı. Sanki peşlerinden biri kovalıyormuş gibi.
Buna Pa1x kullanıcılarıda dahil oldular.
3500 lira ederindeki klavyelerini 2300 liraya kadar düşürenleri ilan sitelerinde üzülerek takip ettim.

Klavyeyi satmasına birşey demiyorum ama elden çıkarmak için 2300e kadar düşmekte nedir?
Ne acelesi vardı kardeşim, bu kadar piyasayı düşürmeye ne gerek vardı?


Durum böyle olunca, bizde piyasa ne ise o fiyattan satmak zorunda kalacaz.
Eğer satarsam Korg Pa600 almak istiyorum.

korg pa600
Korg pa600qt müzisyenlerin yeni oyuncağı.
Fiyatı 1550 dolar.
Son günlerde facebookta oldukça çok konuşulup tartışılıyor.
Görünüşü basit ama özellikleri büyük.

Bir kere en dikkat çeken özellik 92 Mb ram olması,
hem 92 Mb hemde Pa800 ritimlerini sorunsuz bir şekilde okuyor.
Pichbendi  M1 deki gibi... Bence diğerlerinden daha dayanıklı.
Mp3 okuyor ve mp3e transpoze yapabiliyor.


Üzerindeki ritimleri piyasadaki en ünlü isimler yazmışlar. Ve sürekli güncelleneceği söyleniyor.
Mustafa YAZGAN, Baykal YILMAZ, Cüneyt ERTAÇ,  Hüseyin BERTAN, Tugay Solumaz, Volkan Solumaz, Eser İPEKEL, Cevdet KURUOBA

Ama aklıma takılanlardan bazıları, 
Yayınlanan videoları izledim, ritimler biraz zayıf geliyor. 
Seslere sözüm yok, sesler güzel ama ritimler biraz zayıf.  
Ayrıca Volume Slider yok.
Daha doğrusu orgda Slider namına hiçbirşey yok. 
Performans sesini çalarken nereden açıp-kısacaz? Dokunmatik ekrandan mı? 

O yüzden alete alışmak biraz zaman alacak gibi geliyor.     

Pa600QT kafama yatıyor. Sizce alayım mı? Yoksa Pa1x ile yola devam mı edeyim?

Siz değerli okurlardan, yorum bekliyorum.


  

17 yorum:

  1. Kesinlikle Yamahaya geçmeni öneririm. Tyros2 olur, a2000 olur, Or700v2 olur. Ama mutlaka bir kere de olsa denemeni öneririm kardeşim. Yamaha'nın saunduna alışanlar bir daha başka markalar kullanamıyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Belki kızacaksın ama pa800e dönmen senin için daha iyi olacaktır.
    hem ucuzladı zaten. elindekini satıp çok bi fark vermeden alabilirsin

    YanıtlaSil
  3. pa1xi verip 600 alırsan pa1xi çok ararsın

    YanıtlaSil
  4. iyice bir dene öyle al. sağını solunu her detayını kontrol et. eğer pa600 kullanan bir arkadaşın varsa ondan yardım alabilirsin. sonuçta para vereceksin taş değil. didik didik et.

    YanıtlaSil
  5. hocam ben ketron x 1 kullanıyorum .bu alet gerçekten çok kaliteli ama gel gör ki artık eskidi.şimdilik duracak ama ben ayrıca korg pa 600 qt alıyorum.
    alalmın nedeni şu trabzon da bu işi yapıyorum.kemençe
    düğünlerde çok önemli.ritim çok önemli.burdaki arkadaşlar bu işi pa 800 ile hallediyolar.pa 800 setini pa 600 kusursuz okuyor.set yapmaya gerek yok.geçen burda kullanılan pa 800 setini antep de bir satıcıya gönderdim.pa 600 e yükledi.inan kusursuz aynı.daha niye almıycam pa 600 qt

    YanıtlaSil
  6. arkadaşlar pa1x kullanıyorum cıhazda tonlar cok iyi pa 800 de habınlerde güzel pa 500 kullandım acık havada kabınlerde kusma yapıyo cok kötüydü pa 600 almayı düşünüyorum pa 800 un setlerini okuyor ama cihazlarda acık havda çıkış tonları nasıl en önemli bu pa 500 gibi kusma yapasa isterse pa 3xin setini okusun hiç işe yaramaz bunu öğrenmek gerek pa 600ü kbinlerde açık havada dinlemek gerek pa 600ü alırız yarın pa 500 gibi yığılr kalır para etmez tamamen çin özzellik harika ama çıkışlar anfi kabinlerde pa 500 gbiyse 3 ay sonra para etmez önemli olan cıhazdaki tonda 800 e tutması. ben pa 500 tr almıstım ılk cıktıgında cok ıyı gelmıstı üzerindeki türk riimlerinin anısı bi arkaşın 3x ne yüklemişler sıfır gelmiş aynı rıtımler 3x te 10 kat daha hos gelyodu pa 600 pa 800un ayısını okusa bile kabinlerde doldurrmazza yarın elimizd kalır 6 ay sonra ıtly malıı olan bir pa 900 gibi bisey cıkertırlar 800 cıkıs tonunda bırazdaha gelişmim 1700 ero falan kesin oyle olur. ama bende pa1x ten sıkıldım napcam bilmiyorum saygılar....

    YanıtlaSil
  7. değerli arkadaşlar 2 ay önce yamaha psr9000 imi emekliye çekip pa600qt aldım ve acık havada salonda pa800 ile aynı tesisata bağlayıp deneme imkanım oldu diyeceğim odur ki pa600 saund konusunda 1 adım önde önemli olan set yükleyeceğiniz zaman global ini yüklememeniz her zman CE hazırlamış oldugu global in yüklü olması lazım ufak bir de tüyo pa600 pa3x in global ini destekler fakat pa800 ü desteklemez pa600 alıpta kullanamayan varsa arasın 554 488 66 74

    YanıtlaSil
  8. Dostum sen baya sıkıntılısın ve bu gereksiz bi sıkıntı ben 17 yıldır bu işi yapıyrum müzik hocasıyım bunun hepsini kullandım en son elimde 800 ü 1x i şusu busu hep var 600 de aldım işten analayan biri olarak diyorumki hepsini solda sıfır bırakır superötesi sadece vokalizer yok hiçte gerek yok sen biraz gez toz kafayı dağıt bu kadar tribe girilirmi bee oğlum :)

    YanıtlaSil
  9. Herşeyden önce saygılar bende genç bir piyanistim, genel olarak programda çalıyorum düğün işi pek yapmıyorum. Yamaha Tyros 3-4 kullanana kadar PA 800, PA 1x,2x i org zannettim. Kesinlikle Yamaha derim abicim, gerek altyapı olsun gerekse seslerin ve ritimlerin doluluğu ve kalitesi olsun hep 1 numara önce gelir Yamaha. . Herkese iyi müzikler dilerim

    YanıtlaSil
  10. Selamlar. PA900 geliyor, bomba gibi. 192MB.
    http://www.youtube.com/watch?v=FcSHQP9tJJA

    YanıtlaSil
  11. PA800 AL ABİ RAHATLA

    YanıtlaSil
  12. galiba sorunun cihazların detaylarını ve kullanımını iyi bilmeden yada gerekli olan araştırma dışındaki tüm gereksiz araştırmaları yapmış olmanız..son cıkan en iyisidir mantığı hiçbir zaman doğru değildir..sahnede neye ihtiyacınız olduğunu iyi belirleyip o özelliklere yönelin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz yanlış anlamışsınız. Konu araştırma araştırmama değil. Sorun Pa1xin piyasası düşüyor elimde kalmadan ne alayım sorunu.
      Adam zaten yazmış aleti kullanıyorum çatır çatır diye.

      Sil
    2. Evet arkadaş yanlış anlayıp tepeleme dalmış konuya.
      Son çıkan iyidir mantığı diye bişey yok ama son çıkanın piyasası vardır. Bunu düşünerek hareket etmek lazım.

      Sil
  13. kardeş pa 600 QT çok iyi bizde grup olarak onu kullanıyoruz rahat bi alet işini görürsün yani zorlukları yok pek.

    YanıtlaSil
  14. Bence orgda en önemli olan şey iyi bir settir.set iyiyse 1x, 800 farketmez. Set kötüyse 1x, 800 ikiside keyif vermez. Set çok çeşit olanda 800 dür.

    YanıtlaSil
  15. Casio bence hepsine 1000 çeker japon malı çin degil

    YanıtlaSil