Dizi Film Eleştirileri, Müzik ve müzisyenler hakkında paylaşımlar, Güncel Olaylar

8 Şubat 2013 Cuma

Elektronik Sigara Avantaj mı? Dezavantaj mı?

elektronik sigara fiyatları
Sigarayı bırakmak için aldığım ve masrafsız olduğunu düşünerek hevesle başladığım elektronik sigara bayağı masraflı olmaya başladı.
İlk günler sadece atomizer bozulacak yada bozulur sanarken, sonraki günler bataryanın bozulabileceğini, likit haznesinin sızdırma yapacağını hiç hesaba katmamıştım.
Atomizer bozulursa bir şekilde tamir yapılıyor. (Atomizer tamiri için konumuzu okuyunuz.)
Ama diğer parçaların tamiri hakkında en ufak bir bilgim bile yok.
Şimdi aklınıza gelen ilk soru; Hangi Elektronik Sigara markasını kullanıyorsun? olabilir.

Emin olun 2 meşhur markayı da ayrı ayrı kullandım.
İlkinin atomizeri bozuldu. Tamirini yaptım ve kullanmaya devam ettim.

Yedek olması açısından ve çok övdükleri için, ilerleyen günlerde 160 liraya bilinen bir markanın e-sigarasını da satın aldım.
İlk iki gün çok rahat kullandım. Sonra günlük yapılması gereken bakımı yaparken, bataryanın ışığı kendiliğinden yanıp sönmeye başladı. Bende şarzı bitmiştir diye düşünerek şarza taktım. Bu seferde sürekli yanıp sönen ışık sönmüştü. Yani şarz olmuyordu. Takıyorum çıkarıyorum ama bir türlü 'şarz ışığı yanmıyor' 
Daha alınalı 1 hafta olmuş. Ve hor kullanmadığım halde neden bozuluyor bu makineler.

elektronik sigara atomizer
Yine başka bir arıza olayı da, yakın bir arkadaşımın başından geçmiş.
Elektronik sigaranın bataryasını şarza takmak için elinde tutarken yere düşürmüş.
Yere düştükten sonra bir daha çalışmamış. En ufak bir dalgınlığımız nelere mal oluyor?

Şimdi bir e-sigara bataryasının fiyatı; 60-70 lira civarında.
60-70 lira az para mı? Amacımız zaten sigaranın maddi ve manevi zararlarından kurtulmak değil mi?
İşimiz yok ikide bir batarya-atomizer-şarz aleti parasımı verecez? 

Ne yani? bu kadar hassas mı? Pamuklara sarıp mı taşıyalım bu elektronik sigaraları ?

elektronik sigara fiyatları

Elektronik sigara, hiç olmadığı yerde ve zamanda bozulduğunda ve şarzı bittiğinde insanın gözü hemen sigaraya kayıyor. Birisi uzatsa sigara içmemek işten bile değil.
Her daim full yada yedek batarya ile dolaşmak gerekiyor.
Olmadık bir yerde şarz biterse sigaraya tekrar başlama riskiniz var.






3 yorum:

  1. elektronik sigaranın amacı sigarayı bıraktırmak olmalı. eğer sigarayı bırakıp elektronik sigaraya başlarsanız bu sefer yeni bir bağımlılık elde etmiş olursunuz.
    ayrıca, bozulma olayına gelince.
    yeni bir elektronik ürün çıkınca, piyasaya düşer düşmez almamak lazım. sistemin iyice oturması lazım. bakın şimdi ortalık esigara çöplüğü oldu.

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka yedek batarya ile dolaşmak lazım yoksa dediğiniz gibi insanın sigaraya sarılası geliyor;)

    YanıtlaSil
  3. bunu sürekli elde tutmamak lazım çok canın çektiğinde 2-3 fırt çekip bırakacaksın. yoksa bunun bağımlısı olursun

    YanıtlaSil